.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سهم کمتر از ۲۰ درصد از خزر برای ایران قابل پذیرش نیست

سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برگزاری بیست و نهمین اجلاس خزر در مسکو، گفت: حداقل سهم ایران از خزر ۲۰ درصد است.

به گزارش خانه ملت "کاظم جلالی" درباره برگزاری بیست و نهمین اجلاس خزر در مسکو، گفت: کشورهای ساحلی در نشست ۱۹۹۷ ترکمنستان تصمیم گرفتند که تعیین رژیم حقوقی این دریا براساس اجماع ۵ همسایه باشد، به همین خاطر از آن زمان تا به امروز اجلاس‌های کار‌شناسی مختلفی میان همه طرف‌ها برگزار شد.

نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی سیر و روند اجلاس‌های کار‌شناسی را مطلوب خواند و تصریح کرد: این جلسات زمینه‌ساز برداشتن گام‌های خوبی جهت رسیدن به اجماع شد، اما واقعیت آن است که توافق نهایی روی رژیم حقوقی خزر زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه خزر دریاچه‌ای بزرگ میان ۵ کشور است، افزود: امید است این اجلاس‌ها و رایزنی‌ها برای تامین صلح و امنیت منطقه، صیانت از تمامیت ارضی کشور‌ها و استفاده عادلانه آنها از ظرفیت‌ها و منابع زیرزمینی، صیادی و کشتیرانی در خزر موثر باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر سهم ۲۰ درصدی ایران از دریای خزر، ‌ اظهار کرد: جمهوری اسلامی در مسیر تامین حقوق ملت ایران با تمام توان چانه زنی می‌کند چون حداقل سهم ایران از دریای خزر ۲۰ درصد است و کمتر از ۲۰ درصد قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: نمایندگان ایران در نشست‌های مشترک ۵ کشور تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا ‌در روند تصمیم گیری‌ها تاثیرگذار باشند، از این حیث عملکرد آنها مطلوب ارزیابی می‌شود.

بیست و نهمین اجلاس خزر در مسکو با حضور نمایندگان ویژه پنج کشور ساحلی از روز سه شنبه- ۲۸ تیر ماه - به مدت دو روز به منظور ادامه بحث و بررسی در مورد تدوین پیش نویس کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، درمحل وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه در حال برگزاری است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.037 seconds.